fredag 12 oktober 2018

Fortfarande på plus - bara ett inköp igår

Efter en ganska skakig handel igår med väldigt oroande nyheter på de flesta finanssidor så raderades ganska mycket av årets vinst ut.

Jag förväntar mig en rekyl uppåt idag och för närvarande ligger vi +0,8% igen. Många andra passade på att göra större inköp igår på nedgången men själv tog jag tillfället i akt och inhandlade bara 22st Svolder.

Min egna utveckling för året är fortfarande helt ok med tanke på stormen och jag ligger +6% mot OMXS30 (vilket är det index jag gärna jämför med).

Svolder fortsätter att tappa idag på morgonen och nu börjar man komma ner i runt 2% nivåer på DA. Hade jag inte velat köpa på mig mer USD/NOK/EUR hade jag storhandlat i Svolder, trots låg DA så är det ett bolag som är oerhört starkt framöver med utdelningshöjningar på 20-25% att vänta framöver (enligt min analys).

Jag kunde inte motstå och tryckte på köp igår! Det fanns andra alternativ och jag noterar att några bolag jag skall köpa på mig mer av gick ganska hårt neråt på andra sidan atlanten igår:
-Cisco Systems
-Emerson Electric Company
-Pepsico Inc
-Unilever PLC

Realty Income backade en hel del också från +6% i början av veckan tillbaks till 0.

Väljer att avvakta och se utvecklingen i USA nu då inget av bolagen delar ut innan jag tänkte göra nästa insättning till depån så skulle jag köpa nu så skulle jag inte följa min strategi och det ska jag försöka göra hela tiden - varje månad!

Att aldrig köpa bolag som inte delar ut den kommande 30-dagars perioden! Eftersom jag använder mig av belåning så är kassaflödet väldigt viktigt så att låna pengar och sedan betala mer ränta i onödan skall jag försöka undvika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar