lördag 22 december 2018

Courtagekostnad i realtid - ny funktion

Courtagekostnader uppdateras nu i realtid i portföljen

Ovan bild är tagen från Nordnets info-sida om vilka courtage-klasser dem erbjuder.
Det spelar egentligen inte så stor roll för många innan portföljen börjar närma sig drygt 1M i värde eftersom man behöver göra transaktioner för drygt 15000+ innan man verkligen behöver tänka till hur man vill ha sin portföljs courtage.

Det har dock kommit en del frågor om hur jag hanterar courtage så jag tyckte att det var lämpligt att helt enkelt visa det löpande i realtid också!

Som vanligt vill jag poängtera att transaktionsfilen jag läst in är modifierad och inte 100% aktuell med verkligheten - däremot är den 100% korrekt från 2018-09-01!

Jag väljer dock att inkludera tidigare år och några få transaktioner för att inkludera i framtiden när jag känner att det är dags att dela med mig av arket på riktigt!

Här finner ni direktlänken: Mitt courtage i realtid





Baserat på uppgifterna som läses in automatiskt så kan diverse grafer genereras. Ett enkelt exempel visas i filen under datat.

Kommer att redovisa lite mer om courtage i en kommande uppdatering innan året är slut!

Om du orkat läsa hela vägen hit så kom gärna med förslag på funktioner som DU gärna vill se i ett kalkylark. I stort sett allt du ser på denna bloggen är automatiskt. Det enda som behöver göras är att importera din transaktionsfil från Nordnet!

Mycket saknad fortfarande men allt går att lösa :)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar