fredag 19 april 2019

3000:- extra I april - Ytterligare mål uppnått

Det går fort på börsen nu och det var inte alls längesedan jag skrev att jag uppnåt milstolpen 2000:- i april. Men sedan trillade det in lite pengar från bl.a Bilia och NCC och vips så passerade jag även 3000:- gränsen i April månad.

För mig är det väldigt mycket pengar extra utan att göra särskilt mycket. Men hade jag fått välja hade jag gärna tagit en del av dem här pengarna och spritt ut dem över kommande månader framöver. Börsen över lag går mycket starkt för nävarande och med den här taken kommer jag passera nästa milstolpe i slutet av April.

Det ser ut som att jag passerar 400,000:- i Portföljvärde innan månaden är slut. Det hade jag aldrig någonsin kunnat tänka mig när det här året började och det säger en del om den starka utvecklingen. Någon gång tar det stopp - men jag hoppas att jag kan glida över 400,000:- innan dess.

Helt klart bara en missvisande siffra som lika gärna kan gå ner till 350,000:- igen men det är ju egentligen därför som jag försöker att inte bli uppslukad av mål. Det är en helt annan känsla att passera 500,000:- eller 1,000,000:- då det är såpass mycket större.

Jag har tvärt emot min egentliga vilja satt mål med 50,000:- intervaller upp till 1,000,000:- och sedan kommer det bli 100,000:- emellan. Syftet med det är också lite psykologiskt att visa att det tar tid i början och sedan när ränta-på-ränta effekten slår till med full kraft (2-3 år innan man ser effekt) så kommer det helt enkelt bli för ofta man uppnår ett mål om man sätter för små intervaller.

Därför är 50,000:- intervall ett lagom tempo för mig. Men det kan hända att jag behöver tänka om :) Känns heller inte direkt inspirerande att skriva om att mål uppfylls flera gånger per kvartal - då är dem nog för lågt satta....men ärligt talat .... vem tusan trodde att börsen skulle ligga på 17%+ redan i April med dem förutsättningarna som finns?

Jag vet att många av er överhuvudtaget inte bryr er om att läsa om andras mål - men istället för att klaga på det .... vad hade ni velat läsa mer om istället?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar