fredag 5 oktober 2018

Funktioner som saknas i portföljen

Jag har suttit och blivit lite inspirerad från olika delar av sverige med funktioner i mitt kalkylark som jag behöver lägga till.

Eftersom jag jobbar med IT är jag relativt lat av mig...så jag vill försöka automagisera alla beräkningar. Vilka funktioner saknar jag då som behöver utvecklas?

Spontant kan jag komma att tänka på följande:
-En uträkning på ett bolags skuldläge. (Vill veta kassa/skuld per aktie)
-En "utdelningsmatta" med när alla bolag delar ut och hur mycket. (för att hålla koll på vilka bolag so mdelar ut vilka månader enklare)
-En uträkning för belåningsgrad.
-En uträkning för utdelningsvikt.
-Uträkningar för viktning (Valuta, Sektor, Länder, Regioner, Branscher, DA eller Utdelningshöjningar)

Det här borde jag kunna fixa om jag får tid över i helgen men det slog mig att det är rätt intressant data som jag inte har sedan tidigare då jag "bara" handlat med aktier för att öka värdet på dem.


Vilka uträkningar tycker ni är viktigast att följa upp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar