tisdag 13 november 2018

Köpt mer AT&T & JNJ i November

AT&T
Jag väljer att köpa på mig mer AT&T och min inköpspost är nu "maximerad". D.v.s enligt min strategi har mitt inköpsvärde uppnått 10,000:- SEK och jag avser inte att köpa mer nu på ett tag.

Mina köp blev:
2018-11-05: AT&T - 8st till 30,67 USD
2018-11-12: AT&T - 9st till 31,05 USD

Mitt totala inköpsvärde i SEK är nu 10003:-.
Detta ger mig en årsutdelning på ca 616:-.
GAV ligger på 32,27USD vilket ger 6,2% i DA/YoC.

Jag känner mig oerhört bekväm med att äga operatörer på lång sikt. AT&T har en relativt stor skuld vilket tynger kursen men på lång sikt tjänar operatörer oerhört mycket pengar. Aktiekursen kanske dyker lite nedåt en tid framöver p.g.a det och jag kanske då plockar upp ytterligare 2000-2500:- SEK men jag tror att kursen kommer g upp framöver och att utdelningarn akommer fortsätta ticka in.



Johnson & Johnson
Jag väljer även att köpa på mig lite mer i JNJ för att det är ett så oerhört fint bolag både resultatmässigt och utdelningsmässigt. Där har jag ungefär halva min post och det kommer att ökas upp mer framöver.

Mitt inköp blev:
2018-11-12: JNJ - 2st till 145,29 USD

Mitt totala inköpsvärde i SEK är nu 5137:-.
Detta ger mig en årsutdelning på ca 128:-.
GAV ligger på 140,16 vilket ger 2,53% i DA/YoC.

Det här är ett riktigt kvalitetsbolag med små men stabila höjningar av utdelningen varje år så det här kommer löna sig på lång sikt. Bolaget tjänar bra med pengar men kan trilla ned till 120USD/Aktie och då kommer jag i.s.f köpa på mig mer.

Det kommer definitivt bli fler köp i November då det är en månad med fina utdelningar från bl.a H&M. Men just nu avvaktar jag fler inköp i vänstan på "bättre tider!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar