måndag 16 september 2019

Nytt mål uppnått: 450,000:- portföljvärde

Efter en längre tid med stora svängningar på börsen i båda riktningar så kan skvallerblaskan äntligen rapportera att portföljen studsat över nästa mål. Portföljen var för en kort stund sedan över 450,000:- i värde!



Den backade sedan snabbt tillbaka. Det har gått ganska lång tid sedan jag senast köpte in något till portföljen. Närmare bestämt nästan 2 månader sedan sist. Jag koncentrerar mig för nävarande på att få ner belåningen och just nu inte största fokus på tillväxt.

Så det är positivt att belåningen minskar samtidigt som portföljen ökar i värde! Det kommer en intressant period framöver med många kvartalsrapporter och då får jag antingen vatten på min kvarn....eller bita i det sura äpplet att jag missat många % uppgång.

Men fram till dess så tar jag i.a.f med mig att avkastningen första året i portföljen kommer landa någonstans runt 65000:-. DET är trots allt 20% och ett resultat jag är väldigt nöjd med!

2 kommentarer:

  1. Grattis! Hur länge har du sparat till detta delmål? Mvh nybörjarsparare��

    SvaraRadera
  2. Hej Nlee och tack för kommentar!

    Jag startade portföljen på 250,000:- för nästan exakt ett år sedan. Så från 250,000:- till 450,000:- har det tagit ca 1-år (du kan se historiken under mina mål). Värt att tänka på är dock att jag använder mig utav belåning. När detta inlägget skrevs så var belåningen ca 50,000:-.

    Om du öppnar min portfölj i "helskärm" så kan du se alla siffror i detalj, så totalavkastningen inklusive utdelningar har på ett år blivit en bit över 60,000:-.

    SvaraRadera