söndag 23 december 2018

Portföljen uppdaterat

Med anledning av min planerade skatteplanering av portföljen:

Skatteplanering av portföljen

Så har jag nu uppdaterat portföljen med korrekt innehav och antal.
GAV:et är ändrat för att reflektera det nya GAV:et. Min strategi har inte ändrats, däremot valde jag av olika orsaker att vikta ned Oriflames något då dem har gått svagare än jag hade hoppats på.

Jag var även sugen på att vikta ned Ratos men jag valde att behålla.

Det är ganska tuffa tider just nu och det lyser väldigt rött, så det gäller att ha is i magen och följa sin strategi. Jag tror på samtliga innehav som jag har i min portfölj och jag ser nu många bra köplägen så jag kommer eventuellt köpa på mig lite mer USD i December.

Siktar på att öka i följande bolag:
-EMR
-JNJ
-CSCO
-Walmart

Samtliga är kvalitetsbolag och har varit med länge samt visat att de kan hantera kriser relativt bra.
JNJ är ju nästan lite löjligt hur mycket dem tappat på senare tid.
EMR tycker jag har ett mycket bra ingångsläge nu.
CSCO äger ju mer eller mindre hela "backbonet av Internet" så dem borde ha en frin framtid till mötes med tanke på IOT.
Walmat....kanske en chansning....men dem är så galet stora i USA så dem kommer överleva det här och leverera en fin avkastning längs resans gång!

Problemet är att jag inte har likvider....

Som många andra kliar det verkligen i mitt köpfinger nu så jag vänar bara tills jag kan swisha över lite kapital till Nordnet och påbörja Decembers inköp!

Det är min julafton på min semester och jag kommer köpa ett gäng julklappar till mig själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar